Mëlçia dhe diabeti

Mëlçia është një nga organet më të rëndësishme në trupin tonë, duke luajtur një rol qendror në një numër procesesh të rëndësishme. Një nga këto është që të ndihmojë kontrollin e përqendrimit të glukozës në gjak (dmth. Rregullimin e niveleve të glukozës në gjak). Një mëlçi e shëndetshëme ndihmon në mbajtjen e glukozës në gjak brenda “rrezeve normale” dhe mbron kundër luhatjeve të tepruara, gjë që është jetike si sheqeri i lartë i gjakut (hiperglicemia) dhe sheqeri i ulët i gjakut (hipoglicemia) mund të jenë të rrezikshme për trupin e njeriut.

Cfarë është mëlçia?
Mëlçia është organi më i madh i brendshëm i trupit të njeriut, peshon afërsisht 1.4 kg (3 lb) në mesataren e rritur.
E vendosur nën diafragmën tuaj (më shumë në anën e djathtë të trupit tuaj), është një organ pykë-formë, spongy që kryen një numër funksionesh kyçe, duke përfshirë rregullimin e niveleve të sheqerit në gjak, heqjen e toksinave (detoxifikimin e trupit) dhe prodhimin e biliarit.
Ajo gjithashtu vepron si një filtër kryesor i gjakut që udhëton nga trakti i tretjes në pjesën tjetër të trupit.


Përgjigja e mëlçisë ndaj stresit

Trupi reagon ndaj stresit duke liruar hormonet nga gjëndrat e veshkave brenda veshkave. Këto hormone udhëtojnë brenda gjakut në mëlçi dhe shkaktojnë mëlçinë për të liruar disa prej glikogjenit të tij të depozituar. Lirimi i glukozës në gjak është pjesë e reagimit të “luftës ose fluturimit” të trupit, duke e përgatitur trupin me energji për të qenë në gjendje t’i përgjigjet shpejt kërcënimit ose situatës stresuese.

Përgjigja e mëlçisë ndaj aktivitetit fizik
Gjatë stërvitjes, ose formave të tjera të aktivitetit fizik, mëlçia luan një rol në rregullimin e niveleve të glukozës në gjak. Kur filloni aktivitetin fizik, glikogjeni nga muskujt mobilizohet për t'u përdorur si burim i karburantit.
Ndërsa glukoza është marrë nga muskujt, mëlçia liron glukozën në gjak. Mëlçia mund të ruajë vetëm një sasi të caktuar të glukozës dhe kështu që nëse ushtrimi i zellshëm është i qëndrueshëm, trupi do të duhet të marrë energjinë e tij nga burime të tjera. Kur mëlçia ka lëshuar sasinë e saj të glukozës, trupi do të prishë yndyrnat të cilat konvertohen në një burim tjetër karboni, ketonet, nga mëlçia.
Dëme të mëlçisë
Një mëlçi i dëmtuar mund të shkaktojë një numër të problemeve serioze shëndetësore pasi është përgjegjës për kaq shumë funksione të rëndësishme të trupit të njeriut.
Një shenjë e zakonshme e një mëlçie të dëmtuar është një kusht i quajtur verdhëz, e cila është yelloëness e lëkurës dhe sytë që ndodh kur bilirubin - një produkt i avullit të verdhë të qelizave të kuqe të gjakut - ndërton në gjak.
Nëse nuk trajtohet, dëmi mund të bëhet mjaft i ashpër për të ndaluar funksionimin e mëlçisë, rast, në të cilin do të kishit më pak se një ditë për të jetuar.
 

Sëmundje yndyrore jo-alkoolike

Sëmundja jodik e jo-alkoolike e mëlçisë është një gjendje e lidhur me diabet që shkakton ngritjen e yndyrës së tepërt në mëlçi. Kjo gjendje ndodh në të paktën 50 për qind të njerëzve me diabet të tipit 2 dhe afër gjysmës së atyre me diabet të tipit 1 dhe, ndryshe nga problemet e mëlçisë, nuk është i lidhur me konsumimin e alkoolit. Rreziku i zhvillimit të kësaj sëmundjeje rritet nga prania e diabetit, si dhe rritet nga kushtet e tjera mjekësore që lidhen me diabetin, duke përfshirë:

  • Trashje
  • Tensioni i lartë i gjakut (hipertensioni) dhe
  • Kolesterol i larte

Prania e sëmundjes jo-alkoolike të mëlçisë është e njohur për të ngritur rrezikun e inflamacionit të mëlçisë ose të dhëmbëve (cirrozës) dhe gjithashtu është i lidhur me një rrezik në rritje të kancerit të mëlçisë dhe sëmundjeve të zemrës. Nëse jeni diabetik dhe jeni diagnostikuar me sëmundje joalkolike të mëlçisë, mjeku juaj mund të rekomandojë një inspektim ultratinguj të mëlçisë tuaj pas diagnozës, e ndjekur nga teste të rregullta gjaku për të monitoruar funksionin e mëlçisë.

Kujdesuni për mëlçinë tuaj

Nëse keni diabet, ka një numër hapash që mund të merrni për të mbrojtur mëlçinë tuaj dhe për të parandaluar që sëmundja e mëlçisë yndyrore jo-alkoolike të ndodhë. Kjo perfshin:

  • Menaxhim i mirë i niveleve të sheqerit në gjak, me ndihmën e ekipit tuaj të kujdesit shëndetësor
  • Humbja e peshës, nëse nevojitet, dhe mbajtja e një peshë të shëndetshme përmes dietës së shëndetshme dhe stërvitjes së rregullt
  • Mbajtja e presionit të gjakut brenda kufijve të rekomanduar
  • Mbajtja e ulët e niveleve të kolesterolit dhe triglicerideve të lipoproteinës së densitetit të ulët (LDL ose “e keqe”)
  • Mos konsumim të alkoolit
Print Friendly, PDF & Email