Këshilla kryesore për personat e sapo diagnostikuar me diabet

1. Duhet te dini  që zhvillimi i diabetit nuk përfaqëson një dështim personal.

2. Kujdesi për diabetin tuaj sa me  shpejt pas diagnozës (dhe më parë) do të vleje tani dhe në planin afatgjatë te jetes suaj. Diabeti nuk është një dënim me vdekje nga çdo shtrirje, por është një sëmundje serioze që kërkon vëmendjen tuaj menjëherë. Injorimi i tij mund të duket se nuk ka pasoja të rëndësishme afatshkurtra (nivelet kronike të larta të glukozës në gjak nuk janë të dhimbshme), por me kalimin e kohës, nivelet e ngritura të glukozës mund të dëmtojnë sistemin tuaj nervor, enët e gjakut, sytë, zemrën dhe veshkat. Në studimin historik të Programit të Parandalimit të Diabetit, madje një përqindje e vogël e njerëzve me prediabet u zbulua se kishin prova të sëmundjes së syrit (retinopatia). Menaxhimi i niveleve të glukozës në gjak tani, së bashku me faktorë të tjerë të rrezikut shëndetësor (për shembull, kolesteroli, presioni i gjakut, pesha), është i nevojshëm për parandalimin e këtyre ndërlikimeve. Humbja edhe e një sasie të vogël peshe dhe mbajtja e saj jashtë mund të përmirësojë gjithashtu kontrollin e glukozës si dhe të ketë përfitime të tjera klinike (lexoni më shumë këshilla për menaxhimin e dietës dhe ushtrimeve më poshtë për më shumë mbi humbjen e peshës). Mbani në mend se një menaxhim më i mirë i diabetit do t’ju sjellë dobi këtu dhe tani – gjendja juaj e humorit dhe energjisë ndikohen negativisht kur nivelet e glukozës suaj janë të larta.

3. Diabeti është një sëmundje qe progreson. Kur njerëzit diagnostikohen me diabet, ata tashmë kanë humbur funksionin e tyre të qelizave beta (qelizat në pankreas që prodhojnë insulinë) dhe zakonisht janë rezistente ndaj insulinës, që do të thotë se nuk mund të përdorin insulinën që bëjnë në mënyrë efektive. Disa pacientë fillimisht mund të menaxhojnë diabetin e tyre me një plan të shëndetshëm ushqimi dhe ushtrimesh. Por me kalimin e kohës, funksioni i qelizave beta zvogëlohet, gjë që e bën glukozën në gjak më të vështirë për tu menaxhuar. Për të vazhduar arritjen e kontrollit të glukozës në gjak, njerëzit zakonisht duhet të shtojnë një ose më shumë lloje të ndryshme të ilaçeve.

4. Ushqimi ka një ndikim të madh në glukozën në gjak – optimizimi i zgjedhjeve tuaja të vaktit, veçanërisht karbohidratet, mund të përmirësojë menaxhimin e diabetit dhe shëndetin e përgjithshëm. Sipas përvojës sime, karbohidratet mund të rrisin sheqerin në gjak shumë më tepër sesa proteina dhe yndyra dhe kështu, kërkojnë monitorim dhe menaxhim shtesë me insulinë në dispozicion. Këtu janë disa këshilla që mund t’ju ndihmojnë të menaxhoni sheqernat në gjak dhe mund të lexoni këtu për më shumë sugjerime:

• Mundohuni të zvogëloni sasinë e karbohidrateve që ha në të njëjtën kohë, ose zgjedh karbohidrate më të ulëta në indeksin glikemik.

• Shmangni pijet me shumë sheqerna dhe karbohidrate të shtuara (përveç nëse keni sheqer të ulët në gjak, të quajtur ndryshe hipoglikemi). Qëndrimi larg sodës së rregullt dhe sasive të mëdha të lëngut të frutave është zakonisht e mençur.

• Vendosni kontrollin e pjesës. Për shembull, përdorni rregullin “½ pjata” – mbushni gjysmën e pjatës me perime ose sallatë. Gjithashtu, shmangni ngrënien e drejtpërdrejtë jashtë paketave të ushqimit, një kurth lehtësie që inkurajon mbingrënien. Në restorantet ulur, thoni kamarierit se nuk doni bukë falas – diku tundimi është shumë i vështirë për t’i rezistuar!

• Si rregull i përgjithshëm, përpiqem të ha ushqime sa më natyrale dhe të përpunuara minimalisht – sa më pak përbërës në etiketë, aq më mirë. Frutat dhe perimet janë gjithmonë një mënyrë e mirë për të bërë. Në të kundërt, përpiquni të shmangni ushqime shumë të përpunuara (p.sh. patate të skuqura, karamele) që unë mendoj se mund të jenë më pak mbushëse dhe të rrisin glukozën time të gjakut në mënyrë më të konsiderueshme.

• Provoni të zëvendësoni miellin e bajameve dhe kokosit në receta – sipas përvojës sime, këto kanë një ndikim dukshëm më të vogël në glukozën time të gjakut, përmbajnë shumë yndyrë dhe fibra të shëndetshme dhe ndihmojnë që produktet e pjekura të bëhen shumë më miqësore me diabetin.

5. Ushtrimi është një ilaç falas – përdorni atë sa më shumë që të jetë e mundur! Aktiviteti i rregullt fizik i bërë për rreth 30 minuta në ditët më të mëdha çdo javë mund të ulë glukozën në gjak, të ndihmojë trupin tuaj të përdorë më mirë insulinën që trupi juaj vazhdon të bëjë dhe të përmirësojë nivelet e kolesterolit. Nëse tashmë keni një aktivitet që e doni, vazhdoni ta bëni! Nëse nuk jeni shumë aktiv tani, është e rëndësishme të mos frikësoheni nga mendimi për të filluar. Edhe diçka aq e thjeshtë sa ecja mund të ulë glukozën në gjak dhe të përmirësojë zemrën tuaj. Këtu janë disa mënyra të thjeshta për të përfshirë më shumë aktivitete në jetën tuaj:

6. Përdorni testimin e glukozës në gjak për të identifikuar modelet. Kur bëhet fjalë për menaxhimin e sheqerit në gjak, mendoni përmatesin qe ai te jete sa me efikas. Duke testuar para dhe pas ngjarjeve të caktuara si vaktet dhe ushtrimet, këto të dhëna mund të tregojnë rrugën drejt faktorëve që ndikojnë në glukozën tuaj të gjakut. Unë e bëj këtë argëtim duke iu afruar asaj si një shkencëtar: Sa e ul uljen e glukozës në gjak në këmbë? Si krahasohet një darkë me pulë dhe perime me një vakt makarona?

Për t’i bërë rezultatet tuaja të glukozës më të dobishme, mund të provoni testimin e strukturuar, një më strategjik.

7. Nevoja për të marrë insulinë NUK është dështimi juaj. Diabeti është një sëmundje progresive dhe aftësia e trupit tuaj për të bërë insulinë ka të ngjarë të bjerë me kalimin e kohës. Në të vërtetë, rreth 30-40% e pacientëve të tipit 2 përfundojnë në nevojë për të marrë insulinë për të menaxhuar glukozën e tyre të gjakut, veçanërisht ata që kanë diabet për një kohë të gjatë. Ndërsa filloni të merrni insulinë, mos harroni se nuk jeni vetëm! Injeksionet mund të jenë një sherr për të gjithë, por tani ka pajisje të krijuara për të lehtësuar barrën – lapsa të insulinës që janë gjithnjë e më miqësore me pacientët.

8. Vazhdoni të mësoni dhe gjeni mbështetje! Sa më shumë që mësoni rreth diabetit – nga organizatat dhe njerëzit e tjerë – aq më shumë do të kuptoni se sa ka për të ditur.

Vizitoni webin www.diabet.al

9. Kërkoni një Edukator Te diabetit  dhe mos harroni të kontaktoni mjeket tuaj. Edukatorët e diabetit janë profesionistë të çertifikuar të kujdesit shëndetësor me njohuri të specializuara në vetë-menaxhimin dhe edukimin e diabetit. Ato ofrojnë udhëzime, trajnime dhe mbështetje në jetën reale. Për të marrë arsim për diabetin, mund të kërkoni një referim nga ofruesi juaj i kujdesit shëndetësor primar .

Lotaria Kombetare dhe Bordi i Ceshteve te Mira
Print Friendly, PDF & Email