Fobi ndaj Gjilpërës – Tejkalimi i Frikës nga Gjilpërat

Për shumë njerëz me diabet, injeksionet janë thjesht një pjesë e domosdoshme e jetës. Megjithatë, për shumë, si të diagnostikuar rishtas dhe ata që kanë menaxhuar gjendjen për shumë vite, procesi i injektimit mund të jetë shumë shqetësues.

Por çfarë e shndërron një mospëlqim të thjeshtë të injeksioneve në fobi? Epo, një fobi është një frikë irracionale ndaj një situate të veçantë, e cila është e ekzagjeruar dhe zakonisht nuk mund të shpjegohet larg.

Një shkallë e vogël e mospëlqimit të gjilpërave është krejtësisht normale – shumica e njerëzve do t’i shmangnin ato nëse do të kishin mundësi. Por kjo frikë është rritur tek njerëzit me fobi nga gjilpëra, deri në atë pikë sa ata nuk mund të durojnë mendimin e injeksioneve.

Fobia nga gjilpëra është e zakonshme në popullatën e përgjithshme – disa studime sugjerojnë që shkalla e shfaqjes është deri në 10%. Kur merrni parasysh që vetëm 7% e popullsisë kanë diabet, është e qartë se atje ka shumë njerëz me diabet që duhet të luftojnë me të dy !.

Simptomat e fobisë nga  gjilpëra

Simptomat e fobisë nga gjilpëra mund të ndryshojnë shumë nga një individ te tjetri. Karakteristika kryesore është ankthi në mendimin e injeksioneve, duke çuar në shmangien e injeksioneve.

Kjo mund të shoqërohet me:

• ndjenja marramendjeje dhe mendjelehtësi

• një gojë të thatë

• palpitacione

• djersitje

• duke u dridhur

• frymëmarrje e tepërt

•ndjehet i semure

• madje edhe të fikët

Pse ndodh?

Megjithëse mund të jetë e vështirë të jesh plotësisht i sigurt se çfarë shkakton një fobi, shkaqet më të zakonshme mendohet të jenë:

• Një përvojë shqetësuese e gjilpërave kur jeni i ri, për shembull, një procedurë e dhimbshme në spital ose në dentist

• Një frikë që është ‘modeluar’ nga një i rritur afër fëmijës, ose përmes vëzhgimit aktual të frikës së tyre, ose duke u treguar një histori që nënkuptonte injeksione dhe gjilpëra ishin shumë të dhimbshme.

• Ekziston gjithashtu një vlerë evolucionare për frikën nga gjilpërat. Në të kaluarën, një individ me frikë se mos mbërthehej me një ferrë ose thikë kishte më pak të ngjarë të vdiste në aksidente ose në takime me kafshë armiqësore ose njerëz të tjerë.

• Para shekullit të 20-të, edhe një plagë e çarë ndryshe jo fatale kishte një shans të arsyeshëm për të shkaktuar një infeksion fatal.

• Pra, një tipar që kishte vlerë pozitive mbijetese para shekullit të 20-të tani ka efektin e kundërt pasi do të thotë që njerëzit luftojnë të përfshihen në regjime të vlefshme të kujdesit shëndetësor.

Si ta përballojmë

Fitimi i aftësive të relaksimit dhe besimit është çelësi për t’i bërë injeksionet më pak të dhimbshme. Ju do të zhvilloni besim me kalimin e kohës dhe me praktikën, duke përdorur një kombinim të relaksimit dhe zhvillimin e ‘hierarkisë tuaj të frikës’.

• Krijoni  Hierarkinë tuaj të Frikës ’- një seri hapash veprimesh që mund të ndërmarrni për të kapërcyer frikën tuaj. Shkruani një listë të këtyre, duke filluar me veprimin më pak të frikësuar dhe duke përparuar në më të frikësuarin. E para mund të jetë diçka që ju duket relativisht e lehtë, p.sh. ndoshta duke parë dikë tjetër duke injektuar.

• Vlerësoni frikën tuaj të lidhur me secilën nga këto në një shkallë prej 0-10, ku 0 nuk ka aspak frikë dhe 10 është frika më e madhe që mund të përjetoni.

• Përdorni ushtrimin e relaksimit të përshkruar më poshtë ndërsa merreni me një aktivitet të frikësuar dhe vazhdoni ta praktikoni atë në një numër rastesh të ndryshme derisa të mund ta bëni me një nivel frike prej 3 ose më poshtë. Pastaj kaloni në hapin tjetër në hierarkinë tuaj të frikës.

Provoni ushtrimin e mëposhtëm të relaksimit:

• Uluni rehat në karrige

•Mbylli syte

• Merrni frymë ngadalë, thellë, në mënyrë që mushkëritë tuaja të jenë të mbushura

• Mbajeni këtë frymë për numërimin e 3 sekondave

• Merrni frymë sa më plotësisht që të jetë e mundur për një numërim prej 5 sekondash

• Përsëriteni këtë sekuencë për dy frymëmarrje të tjera

• Hapni sytë dhe vini re çdo ndryshim delikat në mënyrën se si ndiheni, si në trupin tuaj ashtu edhe në mendjen tuaj

• Me pak praktikë, me kalimin e kohës do të jeni në gjendje të vini re një ndjenjë relaksimi

• Pasi të ndiheni mirë me teknikën, filloni ta praktikoni këtë kur jeni duke punuar në hierarkinë tuaj të frikës

Shembuj të hapave të hierarkisë së frikës mund të jenë:

• Mbani shiringën ose stilolapsin e insulinës në dorën tuaj derisa të mos ndjeni ndonjë ankth.

• Praktikoni përpilimin e dozës së saktë të insulinës derisa të mos keni më frikë.

• Veproni ‘sikur’ që do të bëni injeksion, pa e bërë në të vërtetë

• Injeksioni (mbase në stomak së pari pasi shumë njerëz e shohin më pak të dhimbshëm pasi atje ka pak mbaresa nervore)

• Injeksioni në pjesë të tjera të trupit – kofshë, vithe – i njohur gjithashtu si testimi i faqes alternative

• Injeksioni në vende të ndryshme gjeografike – në shtëpinë e një shoku, në një restorant, në një tren.

Ky është një nga seritë e artikujve të Psikologjisë nga Dr Jen Nash, një Psikolog Klinik i cili ka jetuar me diabet tip 1 që nga fëmijëria.

logo
Falenderoni në vencanti në mundësimin e të gjitha këtyre temave: Bordi i Çështjeve të Mira, i përbër nga Lotaria Kombëtare dhe Ministria e Financave dhe Ekonomisë
Print Friendly, PDF & Email